niedziela, 27 lutego 2011

CPC, CPL, CPA, CPM itd co to jest?

Hej:)

Dzis zajmiemy się zagadnieniami co to CPC, CPL, CPA itd..
Otóż są strony takie jak :

NetSales.pl – dodatkowe źródło przychodów ze strony WWW! Kliknij tutaj

Które oferują zarobki w konkretnych przypadkach i działaniach ewentualnego klienta z naszej strony internetowej.  
Ogólnie NetSales z swojej strony bardzo polecam i pozdrawiam p. Sylwię:)

Na początek weźmy CPM (z ang. "Cost Per Mile") czyli płacą nam za wyświetlanie reklamy na naszej stronie. Płaca za każde 1000 odsłon i przeważnie jest to liczone w pkt. Chociaż w Polsce są firmy które płacą za każde odsłonięcie strony (bez limitu 1000 odsłon) ale żeby pieniądze wypłacić trzeba uzbierać odpowiednią kwotę. Myślę iż jest do dosyć uczciwe. Jest to też dla nas o tyle ułatwieniem w zarabianiu gdyż nie musimy zbytnio zastanawiać się ile osób dziś nam kliknie w reklamę i być może wypełni leada (kwestionariusz - rejestracja) dodatkowo. Z drugiej zaś strony jest to też minusem iż są kwoty minimalne.
Zaś w przypadku poprzednim czyli 1000 wyświetleń i np 1zł to jeśli właściciel strony miesięcznie ma ok 100.000 wyświetleń swojej strony to łatwo policzyć ile zarobi po miesiącu za tyle wyświetleń (100zł). 
Więc jak widzimy są minusy i plusy tego systemu.

CPC (z ang. "Cost Per Click") - czyli jak sama nazwa wskazuje pieniążki otrzymujemy za klikanie. Tj żeby była jasność my nie możemy klikać bo albo nic nam to nie da (w najlepszym wypadku) albo dostaniemy tzw bana i się zakończy nasza kampania zarobkowa (najgorszy wypadek i najbardziej możliwy).
Otrzymujemy pieniądze za każde kliknięcie w reklamę z naszej strony liczone wg pewnych norm.
CPC mylone jest nie jednokrotnie z CTR (z ang. "Clickthrough Rate"), gdzie jest obliczany % w stosunku kliknięć do wyświetleń strony. Przyjmijmy iż wyświetla nam się nasz strona 1000 razy a kliknięć mamy 17 czyli CTR wynosi 1,7%. Czyli jeśli otrzymujemy 10gr za każde kliknięcie to z takiego 1,7% dostaniemy 1,70zł. W praktyce dla nas jako webmasterów bardziej opłacalny jest właśnie system niż CPM bo możemy zarobić, ale tez i nie musimy. Takim systemem określa się wiele firm i wielu z nas wybierze właśnie taką drogę niż płatne wyświetlania reklam.

CPV (z ang. "Cost Per View") inaczej określany w praktyce jako PPV ("Pay Per View"). tu wyróżniamy dwa typy reklam biorących w tym udział. Reklamy video czyli tzw spoty reklamowe, oraz reklamy "intertext" czyli reklamy występujące w formie podkreślonych słów kluczowych w tekście. przy video otrzymujemy wynagrodzenie za obejrzenie video, w drugim zaś za najechanie myszką na słowo kluczowe by wyświetlił nam się dymek (bez kliknięcia).

CPS (z ang. „Cost Per Sale”) - czyli umieszczając reklamę na naszej stronie wchodzi do nas potencjalny klient. Zauważa reklamę klika, po czym składa zamówienie kupna danego produktu. My zaś otrzymujemy prowizję w tym momencie od sprzedaży produktu. Prowizja to jest dosyć często określony procent od sprzedaży i może on by 5%, 10% a nawet 25% w zależności od sklepu który reklamujemy. W praktyce wygląda to tak iż możemy ale nie musimy w danym miesiącu cokolwiek zarobić, bo wszystko zależy od osób odwiedzających naszą stronę.

CPL (z ang. "Cost Per Lead") - Lead już kilka razy przewijał się wyżej. Otóż lead jest to nic innego jak formularz kontaktowy czy też sama rejestracja w serwisie. Jeśli klient zachęcony naszą stroną ujrzy reklamę, kliknie i wypełni takie Leada my dostaniemy określoną kwotę pieniędzy za taki Lead. powiedzmy 10zł za każdego klienta który wypełni Leada. Więc tu tak na prawdę można zarobić dosyć sporo, bo co firma to inna kwota za Leada. Czasami w niektórych firmach taki Lead to kwota rzędu nawet 40zl dla nas od każdego który wypełni go. Ale też mogą być kwoty ok 1zł więc wszystko zależy od tego kogo reklamujemy.

CPS (z ang. "Cost Per Action") jest to coś podobnego do systemu CPL z tą różnicą iż potencjalny klient nie musi koniecznie wypełniać formularzy kontaktowych czy rejestrować się ale wykonać inną określoną czynność. Na ten przykład możemy podać to iż musi wejść przez reklamę na naszej stronie na stronę firmy która nam płaci i np pobrać przeglądarkę, zagrać w grę online czy przeczytać artykuł. Jest to o tyle dobre iż sami dobrze wiemy ,że jak mamy coś wypełniać to nie bardzo nam się do tego spieszy, zaś prędzej coś przeczytamy lub zagramy. Dlatego forma konwersji wypełnionych odpowiednio zadań w tym systemie jest znacznie większa niż w CPL. A co za tym idzie znacznie większy jest dla nas potencjalny zarobek.



Wszystkie formy reklamy zamieszczone powyżej są dobre dla każdego z nas. Ale są lepsze i gorsze - bardziej dochodowe i takie które przyniosą nam dochód znikomy. Dlatego nim się zdecydujemy na jaką formę reklamy pójdziemy dobrze jest zrobić małą analizę rynku, naszej strony i co będzie dla nas najbardziej opłacalne.


Pozdrawiam:)